יום ראשון, 13 באפריל 2014

על ניקיון, ביעור חמץ וסדר

את מה אנחנו בעצם מנקים? ולמה זה טוב ?

מנקים את כל מה שמפריע, מלכלך, לא נעים, ישן, מחמיץ, כל מה שמפריע לביתינו להיות למשכן שנעים לנו ונינוח לנו להיות בו.
מכירים את זה שמנקים את השכבה הראשונה של הלכלוך, ואז כל כתם קטן בולט יותר? כי ככל שמנקים יותר אז רואים יותר..
אז הסיבה לניקיון היא לזכך ולהשיל את כל מה שחוסם את הראייה שלנו, לאוורר, לרוקן כדי שאפשר למלא בחדש, באחר, ולעשות סדר.

ככה זה גם בעבודה עצמית, באימון אישי.
הגוף והנפש שלנו הם הבית של הנשמה שלנו, של הנשימה שלנו.
בתהליך של התבוננות וחקירה, אנחנו מזהים את מה שמעכב, מפריע, "מלכלך" ומונע מאיתנו לחיות את חיינו בנינוחות, הרמוניה ושלווה.
הערב, "ביעור חמץ" , כי לא מספיק למצוא ולנקות, אלא ממש לבער אותו מקרבנו.

ומחר בערב, ליל הסדר.
קצת על המילה- "סדר "
אנחנו משתמשים לא מעט במילה "סדר" 
בזמן שניקיתי את הבית, בשבוע שעבר הקשבתי לתוכנית של מורתי נטאלי בן דוד עם אסי זיגדון בערוץ החיים הטובים (שיחות טרנספורמטיביות)  אסי זיגדון העלה נושא מעניין שאני רוצה להרחיב ולשתף. 
מדי יום שואלים אותנו- "מה שלומך"? 
ואנחנו בדרך כלל עונים את התשובה המקובלת "אני בסדר"..  

מה זה אומר "להיות בסדר" או "אני בסדר", מהי משמעותה?

אני בסדר הנכון לי, הדברים אצלי מסודרים, מאורגנים, אני בסדר הפנימי שלי.

אחרי שניקינו ובערנו, אפשר לראות את הקיים ולהחליט לסדר אותם על פי מה שנכון ומדויק עבורינו.
כל אחד והסדר שלנו.

מאחלת שכל המעכב, מפריע, מגביל ומונע יבוער ויתנקה, כך שניכנס לחג החירות חופשיים ועם מקום לסדר מחדש כך שנחווה אהבה וחמלה ללא תנאי.


אהבתם? שתפו באהבה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה